Transcripció
Diuen que mare, només n'hi ha una. També només hi ha una màgia? Només n'hi ha una o n'hi ha moltes?
N'hi ha moltes classes. La màgia de prop...
És aquesta?
És aquesta que estàs tu a prop. A veure, a veure.
Hi ha dos vessants, dues classes: cartomàgia i micromàgia.
És en objectes xicotets, i cartomàgia, que es fa amb cartes. Per exemple.
Cartomàgia!
Mira.
Ah, quina ràbia!
Estan les grans il·lusions, que seria el que fa Yunke o Copperfield.
El mentalisme és un altre vessant.
Van de negre i fan coses de por.
Tenim ací este, com es diu? Toni Pons!
Fa mentalisme.
Sí, i hipnosi.
I també escapisme.
Me'n vaig! Escapisme, no?
No, escapisme com feia Houdini, amb les manilles, cordes, cadenats…
Amb Rubén Aparisi feu Magnífics.
Fer la màgia en un escenari o a casa. Hi ha diferència?
Sí, hi ha una òbvia que és que hi ha una distància. Ací tenim espectadors que estan al pati de butaques i a casa, una audiència. I sobretot que ací venen a veure't i quan vaig pel carrer, ho troben. Es queden de pasta de moniato quan arriba el moment de la màgia. El que passa és que a la sorpresa cadascú reacciona diferent.
(XICA) És broma.
Has modificat coses per a adaptar la teua màgia a la televisió?
Com és un espectador que trobes, no saps com reaccionarà i has d'improvisar, atent a qualsevol cosa i tens un guió a complir.
Eixa paradoxa de la improvisació barrejada amb un guió és important.
Durant l'entrevista, el mag ha gastat una frase feta. Saps dir quina és i explicar què significa?