Transcripció
—Jo crec que haurien d'ensenyar-nos a l'institut…
—Valors.
—Sí, valors. Que ens parlen més de relacions, de… Que una relació amb zels no és una relació sana, que hi ha més tipus de relacions. Està el poliamor…
—Relacions obertes, per exemple.
—Les relacions homosexuals.
—Sí. Jo trobe que… Sí, és veritat. O siga… L'educació sexual que ens dona l'institut en tercer de l'ESO…
—És molt poca! Molt poca per no dir nul·la!
—O siga, va ser, sincerament, allò de… Les ETS… Les ETS. Posar la fundeta i relacions heterosexuals CIS.
—Ara està més normalitzada… la bisexualitat, poliamor, però encara…
—Clar, però tirem la vista enrere fa 50 anys…
—50 tampoc, te'n vas als 90… Tu has vist la tele en els 90?
—Jo trobe que hem aconseguit molt, però encara ens queda…
—Encara queda molt!
—Hem avançat moltíssim, però tot el que falta és també… I havent crescut… Eh… havent sigut inculcats en l'amor romàntic, és com que, per molt que ens hàgem informat i tot això, sempre quedarà procés de deconstrucció i estem en un continu aprenentatge.
—Sí. Sempre ens queden eixos trets que, per exemple, jo trobe que gran part de la gent sí que ha buscat eixe ideal de relació que, després, quan creixem i ens n'adonem, és tòxic.
En el vídeo de més amunt hem vist com un grup d'estudiants expressa la seua opinió sobre com hauria de ser una relació sana. Es tracta d'una situació semblant a la part d'expressió oral d'un examen. Aleshores, et volem donar unes pautes perquè pugues expressar la teua posició davant de qualsevol tema, a través de raonaments convincents i amb la intenció de persuadir el destinatari.